facebook

Regeneracja przekładni kierowniczej,
maglownicy

PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA HYDRAULICZNA
Do jednej z podstawowych usług firmy TOMAG Polska należy profesjonalna regeneracja przekładni kierowniczej, potocznie zwanej również maglownicą. To element służący do zapewnienia odpowiedniego przełożenia kinematycznego i dynamicznego i właściwej charakterystyki sprawności mechanizmu kierowniczego w pojazdach. Dlatego właśnie musi wyróżniać się niezawodnością, a jej konstrukcja ma za zadanie umożliwić regulację luzów powstających wskutek zużywania się współpracujących powierzchni. Dokonujemy regeneracji przekładni różnych rodzajów.

W większych pojazdach i autobusach maglownica ma zazwyczaj konstrukcję śrubową. Rozdzielacz sterujący podczas uruchamiania kierownicą reguluje ciśnienie oleju i kieruje płyn, w zależności od kierunku skręcania kół, na jedną lub drugą stronę tłoka. Ciśnienie oleju przesuwa tłok i tym samym uruchamia połączone z nią drążki kierownicze w czasie obracania koła kierownicy. Po zatrzymaniu ciśnienie staje się takie same po obu stronach tłoka. Układ po wykonaniu skrętu umożliwia też samoczynny powrót kierownicy do pozycji podstawowej.

W autach osobowych i dostawczych wykonujemy regenerację przykładni zębatkowych ze wspomaganiem hydraulicznym. Listwa zębata połączona jest w nich tłokiem maglownicy przesuwającym się w cylindrze siłownika o dwustronnym działaniu. W zależności od kierunku skręcania kierownicy płyn roboczy o regulowanym ciśnieniu doprowadzany jest na jedną lub drugą stronę tłoka, a decyduje o tym obrotowy zawór sterujący, połączony z zębnikiem.

PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA ELEKTRYCZNA EPS
System EPS jest znacznie bardziej efektywny w porównaniu ze standardowym wspomaganiem hydraulicznym, gdyż zużywa tylko 10% energii i tylko wtedy, gdy jest ona potrzebna. Ponieważ brak jest zapotrzebowania na energię pochodzącą z silnika pojazdu, system ten pozwala na zaoszczędzenie paliwa. Układ jest montowany w kabinie pasażerskiej samochodu, w innych przypadkach w komorze silnika.

System oparty na napędzie maglownicy listwowej zintegrowany w jeden zespół, w którego skład wchodzą bez szczotkowy silnik elektryczny, pasek zębaty, zespół przegubu kulowego oraz rolka z łożyskiem. Zintegrowana elektroniczna jednostka sterująca znajduje się przy silniku na przekładni listwowej.

Regeneracja maglownicy w TOMAG Polska
Jeszcze przed przystąpieniem do działania nasi fachowcy dokonują dokładnej weryfikacji urządzeń. Pierwszym etapem jest demontaż, potem następuje dokładne mycie, i obróbka powierzchni współpracy części składowych. Dopiero wówczas można przejść do procesu przywracania parametrów technicznych. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że regeneracja przekładni kierowniczych polega na odbudowie ich właściwości mechanicznych.

Po prawidłowo przeprowadzonej regeneracji obniżą się nie tylko koszty użytkowania pojazdu, ale także jego negatywny wpływ na środowisko naturalne. Podczas pracy zapewniamy powrót do parametrów i własności jakie miał produkt przy zakupie. Dotyczy to przede wszystkim zespołów, od których zależy bezpieczeństwo użytkownika.

Wybierając usługi TOMAG Polska mogą mieć Państwo pewność, że regeneracja i naprawa będą przeprowadzone z maksymalną dokładnością. Do naszego warsztatu trafiają zespoły nie tylko z uszkodzeniami wywołanymi zużyciem się części, ale i uszkodzeniami mechanicznymi, na skutek działania różnorodnych przeciążeń, odkształceń czy zmian strukturalnych.

Regenerowanym przekładniom kierowniczym TOMAG Polska można zaufać - są odnawiane do standardu identycznego ze standardem nowych maglownic i opatrzone gwarancją.

<